COTIDIAN – Camelia Radu: „Personal călător“

N-am mai mers de mult timp cu personal. Am mers mereu cu acceleratul, cu rapidul. Adică, nu am călătorit personal… am călătorit cu trenuri… cu trenuri… cu tremur, cutremur, cu treburi, tu tremuri, nu vremuri, ci treburi, când tremuri, în trenuri… Copiii vorbesc foarte tare, trenul merge repede, repede, aproape totul e normal şi de aceea adulţii au simţit nevoia să tacă. Of, era să ne speriem, pe bancheta de vizavi, un medic de ţară, prost îmbrăcat şi netuns îi ţine de urât unei profesoare tinere şi în devenire cocoană. Deşi are obrazul tânăr şi părul până pe umăr, deja el este încreţit pe bigudiuri. Deocamdată, îi stă bine, fiind destul de tânără. Dar este deja vopsită roşcat şi pe obrazul rotund, suficienţa priveşte în jur cu ochi mari. Cum să nu ne speriem?

Grupaţi pe băncile din spate, câţiva soldaţi îmbrăcaţi în civil. Stau liniştiţi, vorbesc banalităţi: nimic despre armată. Îţi dai seama de statutul lor după felul în care vorbesc: tare şi scurt. Când trec pe lângă ei, mă privesc la fel: scurt şi clar. >>>>

Lasă un răspuns

