SINTEZE – Al Florin Ţene: „Personalităţi române şi faptele lor“

Personalităţi române şi faptele lor (1950-2000), Volumul XXX

Cu ani în urmă când scriam despre volumul IV al acestei întreprinderi iniţiate de Constantin Toni Dârţu,în care sunt şi eu cu familia,nu mă gândeam că se va ajunge la aceast număr de volume,cunoscând faptul că pentru a constitui o enciclopedie a spiritualităţii româneşti numai un Institut de Cercetare poate s-o facă,cu mulţi cercetători ,ce consumă banii contribuabililor,nicidecum un om solitar.După cum văd,m-am înşelat.Am scris despre, aproape , toate volumele apărute până în present şi îmi dau seama că iniţiativa domnului Dârţu a căpătat contur,iar volumele apărute până în present se constituie în zestrea inteligenţei româneşti cu care am intrat în Europa.Acesta este tezaurul prin care ne cunoaşte continental nostru,şi, în condiţile globalizării,omenirea întreagă.Personalităţile incluse în această amplă enciclopedie provin din România profundă,sunt acei creatori din toate domeniile care,în tăcere, crează, cercetează, construiesc, salvează vieţi omeneşti, fără să apară pe primele pagini ale ziarelor sau pe sticla televizoarelor.Ei în tăcere pun cărămidă peste cărămidă pentru edificarea templului culturii, ştiinţei, artei, medicinei, sportului şi tehnicii, româneşti. >>>>

Lasă un răspuns

