NATURA CA LEAC – Aurel David: „Izvorul de ochi“

Prin iulie curent am citit în revista „Formula As” articolul „Izvorul cu batiste”. Autorul, Florentin Popa, îşi invita cititorii să ajungă la respectivul izvor, de lângă localitatea Bodoc, judeţul Covasna pentru a se trata de eventuale …miopii.Pe la sfârşit de august m-am încumetat să-mi iau şi eu la bordul Logan-ului soţia, cumnata şi o prietenă de-a acesteia şi-am purces la drum către izvorul minunilor. Cu speranţa că oarece spălări pe ochi cu apa de-acolo ne vor îmbunătăţi vederea. Nu am plecat înainte de a ne asigura niscaiva locuri de dormire. Motiv pentru care l-am contactat, telefonic, pe tânărul primar Fodor Istvan (ales pentru a patra oară în respectiva funcţie, după cum aveam să aflu mai târziu, la faţa locului), care m-a asigurat că dacă voi merge la cetăţeanul Socaci voi găsi găzduire. Chiar aşa a şi fost. La intrarea în Bodoc, ne-a întâmpinat unul din feciorii domnului Socaci, care ne-a condus la cabana sa, cea mai apropiată gospodărie a localitaţii faţă de izvor.

De la locul de dormire făceam circa o jumătate de oră dus şi o jumătate întors, de mers pe jos, până la „Izvorul de ochi” de pe valea pârâului Vasar-Bodoc. Apa minerală sulfuroasă,sulfatată cu hidrogen sulfurat (după cum se poate citi pe un panou de prin preajmă), era recomandată pentru comprese la ochi, de ameliorat conjunctivita. Dar, localnicii spuneau că dacă faci spălături pe ochi poţi scăpa chiar de ochelari. După spălarea cu batista sau cu pansament curat, aşezi respectivel „ustensile” pe crăcile de prin prejma izvorului. >>>>

Lasă un răspuns

