INEDIT – Ioana Stuparu: Ultima noapte a Patriarhului Teoctist

ioana-stuparuthumbnailteoctistNimic nu prevestea că noaptea de 29 spre 30 iulie 2007, respectiv noaptea de dumunică spre luni, va fi pentru mine una cu totul şi cu totul deosebită.

Somnul şi-a făcut simţită prezenţa îngreunându-mi pleoapele. Sosise ora la care, de ani şi ani mă las de bună voie somnului sclavă, cale de câteva ceasuri. Am stins lumina şi m-am urcat în pat, culcându-mi capul pe perna moale, credinciosul meu tovarăş de pe timpul nopţii. Pleoapele grele ca pământul mi s-au lăsat numaidecât peste ochii dornici de odihnă. Dornici numai, fiindcă lucrurile au luat o întorsătură aparte. În loc să mă ia în braţe somnul, mă aştepta ceva inedit.

Mă aflam în faţa unui hol nepământesc, făcut în totalitate din argint. Am privit cu atenţie înăuntru. Trei ziduri: în stânga, în dreapta şi în capătul holului. Dincolo de ziduri “ştiam” că se află încăperi.

Misiunea mea era să intru mai întâi pe hol şi după aceea să intru într-una dintre încăperi, pentru a căuta pe cineva foarte cunoscut, chiar apropiat mie, care intrase de curând acolo. Deşi nu era nimeni care să mă îndrume, intuiţia îmi spunea că persoana pe care trebuia să o caut se afla într-una dintre încăperile de pe partea dreaptă.

Intrarea în încăperi se făcea pe uşi deocamdată închise, mascate de designul de pe pereţi, reprezentat prin numeroase linii diferite atât ca dimensiune cât şi ca direcţie. Toate liniile de pe pereţi reprezentau ceva anume. Deocamdată pe mine mă interesa misiunea mea, de aceea urmăream doar anumite linii pentru a descoperi conturul uşii pe care trebuia să intru în încăpere. Pe măsură ce se contura, descopeream că uşa va avea o formă foarte fistichie. >>>>

Lasă un răspuns

