Năstase Marin: „Fenomenul Samurache“

Eu întotdeauna îmi ajut amicii când sunt la ananghie. Fără să-i întreb cum au intrat în… Te roagă omul? Nu-l întrebi de ce, cum? Îl ajuţi şi gata. Aşa m-a rugat acum câteva zile un amic să-l duc urgent la Bancă. L-am dus, fără vorbă. Când a ajuns, amicul a ţâşnit din maşină, spunându-mi din mers : nu te mişti de-aici!

Apoi a urcat scările Băncii sărind câte două trepte. Se vedea clar cât de mare era „problema” şi tot pe atâta aşteptarea mea. De aceea aveam nevoie şi de o aşteptare pe măsură, garnisită cu ceva ziare sau reviste. Cum nu le aveam la îndemână, am găsit de cuviinţă să-mi ronţăi aşteptarea cu observarea fenomenelor din peisaj şi să filozofez asupra lor. Că aşa fac eu când sunt în stand by. Filozofez. Privesc şi filozofez şi… viceversa. De pildă… să-i urmăresc pe ăştia care intră şi ies din Bancă. Ia să văz, dom’le cât de fericiţi sunt? Să ghicesc după feţele lor ce cantitate de fericire îşi procură ei de la această furnizoare de „marfă”. Dar feţele crispate, cu priviri îngheţate sau înceţoşate nu-mi semnalau nicio câtime din preţioasa marfă pe care o căutau vajnicii clienţi. Dimpotrivă, am remarcat că respectivele persoane, ultra grăbite, erau mai degrabă donatori de fericire în schimbul căreia, respectabila Bancă le dădea doar un strop de speranţă. Câţi amatori de speranţă urcau şi coborau scările! După ce coborau, călcau în neştire pe lângă ceilalţi trecători, cu privirile învăluite de ceaţa socotelilor. Dar şi a grijilor…

Tocmai în acest peisaj halucinant s-a găsit să intre, nu se ştie de unde, un căţeluş, cu codiţa ridicată ca un steag, pe care o agita frenetic, semnalând picioarelor  de trecători că numai el poate oferi mult căutata marfă la impozanta clădire cu pereţi de marmură rece şi sticlă fumurie. De altfel, îmbârligata şi agitata codiţă emitea semnale disperate ca să atragă atenţia indiferentelor şi grăbitelor picioare. >>>>

Lasă un răspuns

