Virgil Răzeşu: „Maeştrii marilor ratări“

– Dar cu ruşinea ce mi-a făcut, cum rămâne, Măria-ta?

Cu ruşinea, iacă aşa rămâne, moş Ion Roată, zise Cuza-vodă,

sărutându-l pe un obraz şi pe altul … Du-te şi spune sătenilor

dumitale că pe unde te-a scuipat boierul,

te-a sărutat domnitorul ţării şi ţi-a şters ruşinea.

Mi s-a aprins sufletul de bucurie la izbucnirea de revoltă a moldovenilor şi de speranţa revenirii Basarabiei la patria-mumă. Bravo pentru tineretul curajos care şi-a desfăcut pieptul în faţa forţei brute, gata să-şi dea sângele pentru libertate şi împlinirea idealurilor naţionale. Din nefericire, lipsiţi de sprijin şi putere, revoluţia din Moldova a sucombat. Nu este greu, pentru orice minte limpede, să-şi închipuie ce va urma, sub regimul restaurat al comuniştilor moldoveni.

Dar nou, românilor de dincoace de Prut, cine ne va spăla ruşinea ? Noi, cei care ar fi trebuit să sprijinim, măcar cu vorba şi îndemnul, tineretul pe bună dreptate răsculat al Basarabiei, ce-am făcut ? Mai nimic din ce aveam datoria să facem. I-am lăsat singuri pe fraţii noştri de sânge, ne-am întrecut în a transmite pe toate canalele posibile, secvenţele arestării nu ştiu cărui cioban bezmetic şi ne-am complăcut într-o ruşinoasă pasivitate. Am scos de la naftalină stindardul lui Iliescu şi Severin, al „neamestecului” păgubitor şi al „respectului” pentru suveranitatea unui stat artificial creat. Am trădat idealurile naţionale şi am ratat, ca şi în ’89, reîntregirea teritoriilor româneşti. Era momentul să-i spunem tăios şi limpede tătucului Voronin că în zadar aruncă vina pe spinarea noastră. >>>>

Lasă un răspuns

