Marina Glodici: „În slujba cui este jurnalistul?“

Dacă în materialele anterioare am vorbit despre statutul jurnalistului maramureşean, acum mi-am propus să dezbat o altă temă extrem de importantă şi foarte de actualitate. Aceasta ar putea fi răspunsul întrebării care şi-o pun aproape toţi în ziua de azi: „În slujba cui este jurnalistul?”

Desigur că odată ce statutul de jurnalist este greşit înţeles şi rolul acestuia este la fel perceput.

Mi s-a întâmplat să  văd jurnalişti înregimentaţi politic, ba chiar cu funcţie în partid, sau chiar consilieri la primării. Mă întrebam atunci eu, cum pot aceştia să slujească la „doi stăpâni”, adică reprezentau statul,

dar şi societatea civilă. Ori  cum puteau ei oare a fi echidistanţi în materialele pe care le semnau? Dar asta nu e tot. Zeloşi cum se dădeau, luau exemplul politicienilor gălăgioşi (respectiv neeficienţi) şi hărţuiau chiar şi colegii pe motive politice. Şi te trezeai că eşti învăluit din toate părţile, ba din punct de vedere politic, ba social, ba religios şi nimeni nu înţelegea, cui profită vacarmul acesta din societate? Cuiva îi era tare drag, cineva se alegea cu ceva în urma acestei distrageri totale a atenţiei de la lucrurile importante. >>>>

Lasă un răspuns

