Zoltan Terner: „Jocul de-a locul“

Motto:

– Dă  bre locul!

– Ia brelocul!

(George Roca)

„Jocul de-a locul”  începe din  clipa în care sorţii au decis  că locul tău e viaţa şi nu hăul Nefiinţei.

Jocul îl jucăm toată viaţa: Tu râvneşti la locul meu, eu râvnesc la locul tău. Tu-mi iei locul, eu îţi iau locul.

–  Locul acesta mi se cuvine mie! – Ba mie!

Oameni pe pământ cât firele de nisip ale deşertului, fiecare căutându-şi cu disperare un loc sub soare.

Vrem fiecare un loc cât mai în faţă, cât mai înalt. Cât mai aproape de ceea ce credem că e raiul pe pământ.

Câte unul îşi pierde locul. Ajunge un om nelalocul lui. Îi este greu, aşa, fără  un loc al lui. Oricine îl poate goni oriunde, chiar în moarte. Există un neam printre neamuri care a trecut şi trece prin asta de nişte mii de ani, peregrinând din loc în loc. E neamul lui Israel. Îşi schimbă mereu locul, adică norocul. Sau nenorocul. Locul oamenilor din acest neam e nicăieri, adică pretutindeni. Chiar dacă au astăzi o locuinţă a lor, nu e chiar a lor. De fapt, nici o locuinţă nu e veşnică.  Orice locuire se termină cu o dislocare. Nici locuirea omenirii pe pământ nu e fără sfârşit. >>>>

Lasă un răspuns

