Adrian Botez: „A 12-a scrisoare «la un prietin»: Duhul japonez şi Duhul României actuale“

Dragă I.N. –

…Nu, nu mă simt deloc bine, cu sănătatea – şi asta, după vreo patru săptămâni de tratament (şi injectabil, şi medicamentos), pentru că realităţile (României şi lumii!) mă sufocă, mă deprimă cumplit, mă simt complet dezarmat, neputincios să fac ceva, pentru alungarea trădării, nebuniei şi ticăloşiei, din lume…măcar din jurul meu…! – realităţile astea “îmi mănâncă sufletul”…: totuşi, treptat, măcar tensiunea arterială s-a mai stabilizat, cât de cât…

…Draga  I.N., şi în veacul al XIX-lea, dar şi în veacul XX, România n-a avut o politică externă eminamente defensivă, cum spui tu – ci a avut o politică externă chiar cu accente decisive şi eroic-ofensive: Cuza nu s-a înclinat măcar (d-apoi să-i mai pupe şi papucul, ca până atunci, ceilalţi domni…cei ce fuseseră…boieri ”licitanţi de tron”!) în faţa sultanului…şi se pregătea de război cu turcii, pentru “neatârnare”…numai că a intervenit masoneria, care l-a asasinat, în Germania (după ce l-a silit să abdice, în faţa „omului lor„, masonul evreu, Carol de Hohenzolern-Siegmaringen!) … – iar  în 1877-’78 noi, românii, am dus un război crâncean, pentru Neatârnare (dar şi de „spălare a ruşinii ruşilor” – şi ştii cum ne-au tratat ruşii, la San Stefano!… – nici nu ne-au invitat, măcar, la masa tratativelor…în plus, ne-au răpit Basarabia de Sud[1], de  bine ce i-am scăpat de >>>>

Lasă un răspuns

